Praca w opiece na wakacje

Nasz dzisiejszy artykuł kierujemy głównie do tych osób, które jeszcze nie próbowały swoich sil w pracy w opiece w Niemczech, a chciałyby podjąć dodatkową pracę w wakacje. W ostatnich kilku latach sytuacja ekonomiczna w kraju znacznie się pogorszyła. Dlatego też wiele osób z dużym entuzjazmem podchodzi do wszelkiego rodzaju ofert pracy dodatkowej czy sezonowej. Niestety pracodawcy stali się coraz mniej otwarci na sezonowe zatrudnianie kobiet w szczególności tych w wieku 50 plus.

Wyjazd do pracy w Niemczech w okresie wakacji

Ciekawą alternatywę dla tej grupy wiekowej daje praca w opiece w Niemczech, szczególnie w okresie wakacyjnym. Wakacje czyli okres od połowy czerwca do połowy września to czas, kiedy panie pracujące cały rok w opiece nad seniorami w Niemczech, chcą zrobić sobie dłuższą przerwę. Chcą spędzić troszkę więcej czasu z rodzina w kraju, zająć się dziećmi w wieku szkolnym lub po prostu odpocząć. Czas ten jest szansą na znalezienie pracy przez panie pracujące w instytucjach lub firmach, w których występuje dłuższa wakacyjna przerwa w pracy (szkoły, przedszkola, uczelnie wyższe, zakłady pracy gdzie występuję np. planowe zatrzymanie produkcji na okres od 2 tygodni do 3 miesięcy itp.) jak również dla pań, które chcą spróbować swoich sił w pracy w opiece, gdyż nie są przekonane czy to odpowiednia dla nich praca. Mile widziane są zwłaszcza panie w wieku 50 plus, emerytki i rencistki.

Przekonacie się, że wakacyjna opieka nad seniorami w Niemczech to nie tylko wymierny zysk finansowy, ale i poczucie satysfakcji z wykonywanej pracy oraz możliwość poznania innego kraju, jego kultury i ludzi. Praca w opiece to również ciekawa opcja dla osób, które chcą w krótkim czasie poprawić swoje umiejętności językowe albo wzbogacić dotychczasowe doświadczenia zawodowe.

Jakie wymagania należy spełnić?

Podstawowym warunkiem jaki muszą spełniać kandydatki do pracy w opiece jest sama chęć sprawowania opieki nad drugą osobą. Podopiecznymi najczęściej są osoby, którym stan zdrowia nie pozwala na wykonywanie codziennych czynności – zarówno w zakresie prowadzenia domu jak i możliwości zaspokojenia wszystkich swoich codziennych potrzeb takich jak wykonanie higieny ciała, samodzielne ubranie się czy tez samodzielne opuszczenie miejsca zamieszkania. Dlatego w roli opiekunek doskonale sprawdzają się kobiety empatyczne, od dużej cierpliwości i łagodności. Przydaje się tu doświadczenie w opiece nad członkiem rodziny lub własnym dzieckiem.

Kolejnym ważnym warunkiem jest znajomość języka niemieckiego, na poziomie umożliwiającym porozumiewanie się z podopiecznymi i ich rodzinami oraz radzenia sobie w codziennych sytuacjach takich jak zakupy, rozmowy np. z sąsiadami lub kontakt ze służbami medycznymi.

Dlaczego warto wyjechać do pracy w opiece do Niemiec?

Wyjazd do opieki nad seniorami w Niemczech to przede wszystkim możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy. Opiekunka może tu liczyć na zarobki zdecydowanie wyższe niż w kraju. Podopieczny lub jego rodzina zapewnia na miejscu bezpłatne zakwaterowanie i wyżywienie.

Wyjazdy wakacyjne nie zawsze muszą trwać długo – możliwy okres delegowania to od 2-3 tygodniowych pobytów na zastępstwo po 2-3 miesięczne w zależności od możliwości i preferencji opiekunki. Pobyt u podopiecznego umożliwia nam równocześnie poprawę umiejętności językowych, gdyż w codziennych kontaktach z podopiecznym i jego otoczeniem jesteśmy zmuszeni do posługiwania się wyłącznie językiem niemieckim. Zatem nauka jest szybka, intensywna, a nowych słów i sformułowań uczymy się niejako automatycznie, podczas zwykłej rozmowy.

Dla pań ciekawych świata to również dobra okazja by poznać kulturę, zwyczaje Niemiec, charakterystykę poszczególnych regionów. W końcu praca w opiece to nie tylko czas spędzany z podopiecznym, ale również czas wolny, w którym można poznać okolicę, zwiedzić okoliczne zabytki czy też – to opcja dla miłośniczek wyprzedaży – zapoznać się z ofertą centrów handlowych.

Jednocześnie dla pań, które już od dawna nosiły się z zamiarem podjęcia pracy w opiece, a które zwyczajnie bały się jak sobie poradzą wakacje to świetny okres by spróbować swoich sił i przemyśleć kwestie związania się z zawodem opiekunki na dłużej.

Ile można zarobić pracując w wakacje w opiece w Niemczech?

Wynagrodzenia w pracy w opiece w Niemczech w dużym stopniu zależą od stopnia znajomości języka niemieckiego ale również od długości pobytu. Krótkie wyjazdy do pracy w opiece to dla rodzin niemieckich dodatkowy wydatek na pokrycie kosztów podróży opiekunki. Najniższe stawki jakie oferuje ten rynek pracy sezonowej to równowartość około 1000 euro, najwyższe to nawet 1600 euro.

Na koniec przedstawiamy historie 2 pań które spróbowały wakacyjnej pracy z firmą Carework.

• Krystyna, lat 52, nauczycielka nauczania początkowego

Mam 52 lata i dwójkę wspaniałych dzieci, które same już rozpoczęły pracę zawodową. Mąż również pracuje, a nasze dwie pensje pozwalają nam na godne życie bez wielkich ekstrawagancji. W 2012 roku mój niemal 20 letni Mercedes, zepsuł się i wymagał remontu, który znacznie przewyższyłby jego wartość rynkową. Ponieważ do pracy dojeżdżam z małej miejscowości samochód to absolutna konieczność. Wpadłam na pomysł by wykorzystać ponad 2 miesięczne wakacje by troszkę dorobić i kupić sobie nieco nowsze auto. Zgłosiłam się do Firmy Carework i po ok. 2 tygodniach otrzymałam od nich ofertę. Przyznam, że mąż był nieco przestraszony moim pomysłem, ale nasza wspólna wizyta w biurze w Poznaniu rozwiała jego wątpliwości, gdyż spotkaliśmy się tam z profesjonalnym ale i sympatycznym przyjęciem. Panie wyjaśniły mi wszystkie kwestie związane z umową, jak również dały wiele praktycznych porad związanych z radzeniem sobie z podopiecznymi. U mojej podopiecznej spędziłam 6 tygodni. Pani Rita, była sympatyczną, choć nieco zagubioną we współczesnym świecie staruszką. Wspólnie śpiewałyśmy, wymieniałyśmy się rodzinnymi historii, a podczas spacerów cieszyłyśmy oczy pięknem Jeziora Bodeńskiego. Ten wakacyjny wyjazd nie tylko pomógł mi spełnić marzenie o nowszym samochodzie, ale pozwolił także poznać wspaniałych ludzi. W kolejne wakacje na pewno również wyjadę – marze o tym by tym razem zobaczyć Katedrę w Kolonii.

• Marzena lat 46,nauczycielka języka niemieckiego

Na co dzień uczyłam w szkole językowej, wakacje to okres kiedy nie odbywają się w naszej szkole zajęcia, zatem miałam sporo wolnego czasu. W zeszłym roku wpadłam na pomysł by wakacje spędzić pracując w opiece nad seniorami w Niemczech. Trafiłam na sympatyczną choć wymagającą podopieczną. Jakieś 2 tygodnie „docierałyśmy się”, a już po 4 stwierdziłyśmy ze obie mamy podobne czarne charaktery i wręcz angielskie poczucie humoru. Z moja podopieczną zwiedziłyśmy samochodem spora cześć Nadrenii Północnej Westfalii. Gdy po 10 tygodniach wyjeżdżałam zarówno ja jak i podopieczna miałyśmy w łzy w oczach – tak się zżyłyśmy. Poczułam się jak bym wyjeżdżała od mojej własnej babci. Również zarobki mocno mnie zaskoczyły – wszystkie pieniądze w terminie i w ustalonej wysokości wpływały na moje konto. Gdy wróciłam do domu, po krótki odpoczynku stwierdziłam, że na jakiś czas zamienię posadę nauczyciela na opiekunki! Od roku pracuje w opiece w cyklu 3 miesiące z podopieczną – 1 miesiąc w domu i muszę przyznać, że daje mi to wielką satysfakcję!

Drogie Panie, jeśli zainspirowały Was powyższe historie zachęcamy do spróbowania swoich sił w pracy w opiece!

Zobacz również:

Praca w opiece w Niemczech. Na ile wyjechać?

Na jak długo warto wyjeżdżać i jaki przyjąć system pracy? O tym musi każdy zdecydować samodzielnie. Na decyzję niebagatelny wpływ ma stan podopiecznego, sytuacja ekonomiczna i osobista opiekuna.

Praca na wakacje w Niemczech – Guten Tag!

Praca na wakacje w Niemczech jest atrakcyjną formą uzupełnienia portfela. Zbliża się ten czas, kiedy wiele stałych opiekunek i opiekunów będzie chciało odpocząć. Miesiące letnie – czerwiec, lipiec, sierpień to czas, w którym praca na wakacje w Niemczech przyciąga...

Używamy cookies

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.